Mme pige 10 måneder

10. februar 2022

Alder:
10 mdr.

Mme pige 10 måneder

Hej Helen

Lillesøster på 10 måneder stortrives og har fuld fart på hele tiden. Vores udfordring er dog pt hendes indtag af mme, som er for lille.

Hun får i dag én flaske med ca 240 ml inden sengetid og kun måske hver tredje dag lykkes det os at få en ekstra flaske i hende i løbet af natten. Vi prøver at give hende en flaske hver eneste nat når hun har en opvågning, men den vil hun ikke tage. Drømmeflasker i søvne heller ikke.

Hun startede i dagpleje for et par uger siden, hvorfor vi er trappet ud af flasken før middagsluren, det gik rigtig fint og hun efterspørger den ikke.

Hun vil kun spise rigtig mad hvis hun får lov til ...

Annonce

... at sidde med det selv. Det er hun til gengæld også rigtig god til og spiser oftest store portioner - og styrer selv gaflen og skeen undervejs i hele måltidet. Vi har derfor ikke haft succes med at hælde mme i fx hendes grød om morgenen, da det herved bliver for tyndt, hvorfor hun ikke selv kan få det op med fingrene og skeen. Det synes altså ikke at være løsningen. Vi har prøvet at give hende mme i kop ved måltiderne, men det er hun ikke interesseret i. Hun er dog meget glad for vand og kan drikke op mod to kopper vand til et måltid.

Hvad kan vi gøre for at sikre hende det mme indtag hun har behov for?

På forhånd tak for hjælpen:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor