Brev:
Mme pige 10 måneder
10. februar 2022
Alder:
10 mdr.
Mme pige 10 måneder
Hej Helen
Lillesøster på 10 måneder stortrives og har fuld fart på hele tiden. Vores udfordring er dog pt hendes indtag af mme, som er for lille.
Hun får i dag én flaske med ca 240 ml inden sengetid og kun måske hver tredje dag lykkes det os at få en ekstra flaske i hende i løbet af natten. Vi prøver at give hende en flaske hver eneste nat når hun har en opvågning, men den vil hun ikke tage. Drømmeflasker i søvne heller ikke.
Hun startede i dagpleje for et par uger siden, hvorfor vi er trappet ud af flasken før middagsluren, det gik rigtig fint og hun efterspørger den ikke.
Hun vil kun spise rigtig mad hvis hun får lov til at sidde med det selv. Det er hun til gengæld også rigtig god til og spiser oftest store portioner - og styrer selv gaflen og skeen undervejs i hele måltidet. Vi har derfor ikke haft succes med at hælde mme i fx hendes grød om morgenen, da det herved bliver for tyndt, hvorfor hun ikke selv kan få det op med fingrene og skeen. Det synes altså ikke at være løsningen. Vi har prøvet at give hende mme i kop ved måltiderne, men det er hun ikke interesseret i. Hun er dog meget glad for vand og kan drikke op mod to kopper vand til et måltid.
Hvad kan vi gøre for at sikre hende det mme indtag hun har behov for?
På forhånd tak for hjælpen:)